cocos2d-x가 3.14버전이 업데이트 되었습니다!
(버전 넘버링이 3.14 = Pi라서 이미지에 파이 기호가 있네요.ㅎㅎ)
릴리즈 글 링크 :
cocos2d-x forum : http://discuss.cocos2d-x.org/t/cocos2d-x-v3-14-released/34307
Github note : https://github.com/cocos2d/cocos2d-x/blob/v3/docs/RELEASE_NOTES.md
Github CHANGELOG : https://github.com/cocos2d/cocos2d-x/blob/v3/CHANGELOG
주요 업데이트 내용입니다.
- [NEW] Add Spine binary file format support
- [NEW] Action: add a method to get the number of actions running in a given node with specific tag
- [NEW] Action: new actions: ResizeBy and ResizeTo
- [NEW] Button: can set title label
- [NEW] Can disable multi touch on Android
- [NEW] EventDispatcher: Add hasEventListener to check listener existance
- [NEW] EditBox: add horizontal text alignment
- [NEW] EventDispatcher: added
hasEvent()
to check if an event is added - [NEW] Sprite: support slice9 feature
- [NEW] Slider: add methods to get _slidBallNormalRenderer
- [NEW] Desktop: add a method to toggle between fullscreen and windowed
- [NEW] Desktop: add events for window resize, focus and unfocus
- [NEW] Mac: supports game controller
- [NEW] JSB: add cc.sys.now() and perfromance.now(), the last one is more accurate
- [NEW] Lua: add cc.vec3 functions: add, sub and dot
- [NEW] Lua: use luajit 2.1.0-beta2
- [NEW] Web: Add cc.CONCURRENCY_HTTP_REQUEST_COUNT to control max concurrent task count for XMLHttpRequest
정리해보자면 새롭게 추가된 것은 아래와 같습니다.
- Spine 바이너리 파일 형식 지원.
- 모든 플랫폼에 luajit 2.1.0-beta2 사용
- ResizeBy 및 ResizeTo 액션 추가
- Android에서 멀티 터치를 사용 중지 할 수 있음.
- Sprite는 slice9 기능을 지원.
- Action: 특정 태그가 있는 노드에서 실행 중인 액션의 수를 가져 오는 메소드가 추가.
- Button의 제목 레이블을 설정 가능.
- EditBox는 가로 텍스트 정렬 지원.
- Mac에서 게임 컨트롤러 지원
그 외에 수정된 사항도 많은데
1. DrawNode에서 line width를 설정 할 수 없었는데 설정 가능하게 되었습니다.
2. AudioEngine에서 .ogg 파일이 재생이 안되는 버그가 있었는데 해결되었습니다.
버그도 많이 수정되었고 기능도 추가가 많이 되어서
기쁘게 업데이트해야겠습니다. :)
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