- 3D Module:
- Added 3D
MotionStreak
to support streak effect. - Refined
Sprite3D
to support material system.
- Added 3D
- 2D Module:
- Added frame callback function and animation callback function.
- Added script component system.
- Reconstruction of 2D physics with Component.
- Improved EditBox implementation on iOS and Win32 platform.
- Removed dependence of libcurl on
AssetsManager
,AssetsManagerEx
andDownloader
(iOS & Android). - Improved particle performance.
- Others:
- Supported
Action
inheritance, update function overwriting in JSB. - Improved
ScrollView
performance in Web engine. - Improved
Scale9Sprite
performance in Web engine. - Decoupled
Sprite'
ssetTexture()
andupdateColor()
in Web engine. - Added support for debugging and release on real devices with Xcode7 and iOS9.
- Supported
(KR)
번역해보자면,
1. 3D 모듈
- MotionStreak이 streak 효과를 지원한다.
- Material system을 지원하기위해 Sprite3D를 개선함.
* Material System이란, https://en.wikipedia.org/wiki/Materials_system
texture mapping의 진화된 버전이라고 볼 수 있는데 실제 물체처럼 보여질 수 있는
시스템을 말한다.
2. 2D 모듈
- frame 콜백 함수와 animation 콜백 함수 추가
- 스크립트 컴포넌트 시스템 추가
- 2D physics 컴포넌트를 재 구조화
- EditBox 구현을 iOS와 win32 플랫폼에서 향상됨
- libcurl 종속성 제거됨. (AssetsManager, AssetsManagerEx, Downloader에서)
- particle 성능 향상
3. 그 외
- Action 상속 지원, JSB에 함수가 업데이트됨.
- ScrollView가 웹 엔진에서 성능 향상
- Scale9Sprite가 웹 엔진에서 성능 향상
- 웹 엔진에서 Sprite의 setTexture()와 updateColor()가 나눠짐
- Xcode7과 iOS9에서 실제 디바이스에서 디버깅, 릴리즈를 지원함.
번역이 조금 다를 수 있는데 큰 의미에서 봐주세요 ㅎㅎ
곧 3.10 버전이 올라올텐데 올라오면 번역하겠습니다.
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