2016년 1월 5일 화요일

Cocos2d-x 3.9 version Release note



  1. 3D Module:
    • Added 3D MotionStreak to support streak effect.
    • Refined Sprite3D to support material system.
  2. 2D Module:
    • Added frame callback function and animation callback function.
    • Added script component system.
    • Reconstruction of 2D physics with Component.
    • Improved EditBox implementation on iOS and Win32 platform.
    • Removed dependence of libcurl on AssetsManagerAssetsManagerEx and Downloader (iOS & Android).
    • Improved particle performance.
  3. Others:
    • Supported Action inheritance, update function overwriting in JSB.
    • Improved ScrollView performance in Web engine.
    • Improved Scale9Sprite performance in Web engine.
    • Decoupled Sprite'setTexture() and updateColor() in Web engine.
    • Added support for debugging and release on real devices with Xcode7 and iOS9.

(KR)
번역해보자면,
1. 3D 모듈
- MotionStreak이 streak 효과를 지원한다.
- Material system을 지원하기위해 Sprite3D를 개선함.
     texture mapping의 진화된 버전이라고 볼 수 있는데 실제 물체처럼 보여질 수 있는 
     시스템을 말한다.
2. 2D 모듈
- frame 콜백 함수와 animation 콜백 함수 추가
- 스크립트 컴포넌트 시스템 추가
- 2D physics 컴포넌트를 재 구조화
- EditBox 구현을 iOS와 win32 플랫폼에서 향상됨
- libcurl 종속성 제거됨. (AssetsManager, AssetsManagerEx, Downloader에서)
- particle 성능 향상
3. 그 외
- Action 상속 지원, JSB에 함수가 업데이트됨.
- ScrollView가 웹 엔진에서 성능 향상
- Scale9Sprite가 웹 엔진에서 성능 향상
- 웹 엔진에서 Sprite의 setTexture()와 updateColor()가 나눠짐
- Xcode7과 iOS9에서 실제 디바이스에서 디버깅, 릴리즈를 지원함.

번역이 조금 다를 수 있는데 큰 의미에서 봐주세요 ㅎㅎ
곧 3.10 버전이 올라올텐데 올라오면 번역하겠습니다.




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